Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.; Dz.U. z 2016r. poz. 1020) zarząd Vistula-Park Świecie Sp. z o.o. informuje, że dokonano modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w Rozdziale III – dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia w następujących podpunktach:
Wykonawca, w ramach realizacji zamówienia zobowiązany będzie w szczególności do:
– zapewnienia, aby każdy ratownik realizujący przedmiot niniejszego zamówienia, posiadał:
a) aktualne uprawnienia nadane przez organizację ratowniczą posiadającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego, wydane przez Ministra Właściwego do Spraw Wewnętrznych zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 656.),
b) zaświadczenie o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy.
Zmieniając treść zapisu na następującą:
– zapewnienia, aby każdy ratownik realizujący przedmiot niniejszego zamówienia, posiadał:
a) aktualne uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 656.),
b) zaświadczenie o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy.
oraz:
– prowadzenia dokumentacji działań ratowniczych w myśl ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 656) wraz z aktami wykonawczymi,
nadając treść:
prowadzenia dokumentacji działań ratowniczych w myśl ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 656) wraz z następującymi aktami wykonawczymi:
Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie szkoleń w ratownictwie wodnym (Dz. U. 2012, poz. 747), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 6 marca 2012 r. w sprawie sposobu oznakowania i zabezpieczania obszarów wodnych oraz wzorów znaków zakazu, nakazu oraz znaków informacyjnych i flag (Dz.U. 2012, poz. 286), Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 27 lutego 2012 r. w sprawie wymagań dotyczących wyposażenia wyznaczonych obszarów wodnych w sprzęt ratunkowy i pomocniczy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze oraz sprzęt medyczny, leki i artykuły sanitarne (Dz.U. 2012 poz. 261), Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. 2012, poz. 108).
Zmianie ulega również treść załącznika nr 6 do SIZW – wzór umowy w następujących obszarach:
Par. 1 pkt 7:
Każdy ratownik wykonujący usługi na podstawie niniejszej umowy musi legitymować się:
1) uprawnieniami nadanymi przez organizację ratowniczą posiadającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną przez Ministra Właściwego do Spraw Wewnętrznych,
2)zaświadczeniem o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy,
3)zaświadczeniem o odbytym badaniu lekarskim, ze wskazaniem, że może pracować w Parku Wodnym,
4)zaświadczeniem o odbyciu aktualnego szkolenia BHP wraz z oceną ryzyka zawodowego obowiązującą dla Parku Wodnego.
Zmiana polega na wykreśleniu podpunktów 3 i 4, nadając treść:
Każdy ratownik wykonujący usługi na podstawie niniejszej umowy musi legitymować się:
1) uprawnieniami nadanymi przez organizację ratowniczą posiadającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną przez Ministra Właściwego do spraw Wewnętrznych
2)Zaświadczeniem o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
Par. 2 pkt 2 – poprzez wykreślenie wskazanego punktu, oraz zmiany w pkt 5 i 6 całe brzmienie paragrafu otrzymuje nową treść:
Par. 2
- Wykonawca oświadcza, że uprawniony jest do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy, oraz że dysponuje kadrą co najmniej szesnastu ratowników z kwalifikacjami i uprawnieniami niezbędnymi do należytego wykonania przedmiotu niniejszej umowy.
- Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usług będących przedmiotem niniejszej umowy z należytą starannością, w sposób profesjonalny, ściśle według postanowień niniejszej umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za rzetelne, kompletne i terminowe wykonanie projektu umowy, przestrzegając obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów BHP i ppoż.
- Wykonawca w trakcie świadczenia usług zobowiązuje się do przestrzegania regulaminów, instrukcji i zasad obowiązujących u Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania procedur obowiązujących u Zamawiającego (opisanych w załączniku nr 7 do SIWZ).
- W przypadkach zdarzeń rodzących konieczność udzielenia przez ratowników pomocy przedmedycznej klientom Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest wypełnić „Protokół ze zdarzenia medycznego”, wg wzoru stanowiącego załącznik do umowy,
- Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji niniejszej umowy oraz każdorazowo, w razie zatrudnienia nowych osób do realizacji zadań będących przedmiotem umowy, kopie:
1)uprawnień nadanych przez organizację ratowniczą posiadającą zgodę na wykonywanie ratownictwa wodnego wydaną przez Ministra Właściwego do Spraw Wewnętrznych,
2)zaświadczenia o ukończeniu kursu Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy
Par. 3 – poprawiając oczywiste omyłki pisarskie, nadając całemu paragrafowi następujące brzmienie:
- Wykonawca zobowiązuje się wyposażyć ratowników w odzież i obuwie robocze na swój koszt. Zamawiający zobowiązany jest do bieżącego uzupełnienia apteczek w sprzęt medyczny, leki, artykuły sanitarne. Niezbędny sprzęt ratowniczy i wyposażenie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa zostanie przekazane przez Zamawiającego w przeddzień rozpoczęcia świadczenia usług.
- Przekazanie pomieszczeń, sprzętu i wyposażenia odbędzie się w przeddzień rozpoczęcia świadczenia usług, na podstawie protokołu.
- W przypadku zniszczenia lub utraty sprzętu albo wyposażenia przekazanego Wykonawcy, będzie on zobowiązany do zakupienia nowego sprzętu albo wyposażenia o takich samych parametrach, na swój koszt w terminie 5 dni. W przypadku niewywiązania się przez Wykonawcę z powyższego zobowiązania, Zamawiający jest upoważniony do uzupełnienia sprzętu i wyposażenia na koszt Wykonawcy.
Par.4 pkt 1.
- Umowa zostaje zawarta na czas określony, tj. od dnia 16.01.2016 r. do 31.05.2018 r.
Zmienia się treść na:
- Umowa zostaje zawarta na czas określony, tj. od dnia 16.01.2017r. do 31.05.2018r.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że powyższe zmiany w treści SIWZ oraz załączniku, stanowiącym wzór umowy nie wymagały zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu.
Aktualne Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia oraz załączniki:
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Załącznik nr 1 – formularz ofertowy
Załącznik nr 2 – oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 3 – oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej